Screen Shot 2014-12-04 at 2.15.02 PM

Després de quatre anys del programa Escola i Empresa, i d’escoltar el que els alumnes i els professors ens comenteu al final de les sessions, vàrem creure adient publicar aquesta Guia d’Experiències, que pretén ser un complement als diàlegs d’Escola i Empresa.

Us la podeu descarregar clicant a la imatge:

O bé si ho preferiu la podeu descarregar per capítols:

Screen Shot 2014-11-18 at 3.05.55 PM

Screen Shot 2014-11-18 at 3.06.30 PM

L'adaptació als canvis

La internacionalització

Competència i col.laboració

Responsabilitat social empresarial

Noves empreses

Per a què serveix la guia?

Volem que serveixi per ajudar els professors i les professores a aprofundir en la majoria dels aspectes que se solen debatre en les sessions. Les paraules en primera persona dels entrevistats pretenen il·lustrar, amb situacions reals del món de l’empresa, alguns dels conceptes que l’escola posa a l’abast dels alumnes com a part de la seva formació tant econòmica i empresarial com d’allò que succeeix al món. Si dotem els joves d’unes mirades i uns enfocaments addicionals, creiem que podran copsar millor la complexitat de l’entorn que ens envolta.

El format d’entrevista ens ha permès mantenir la mateixa proximitat amb els ponents que la que busquem en les nostres sessions, i ens ha ajudat a apropar-nos al dia a dia de persones que dirigeixen projectes empresarials de diverses magnituds i tipologies. Tots els entrevistats han respost amb il·lusió i sinceritat a les nostres preguntes, en moltes ocasions anant molt més enllà dels temes que els preguntàvem. No hem volgut carregar aquesta Guia d’anècdotes (tot i que en teníem), per mantenir-nos en un pla més pràctic, però això no treu que de la lectura de les entrevistes se’n desprengui el toc personal de cadascun d’ells, i les diferents maneres de pensar i afrontar la seva tasca en funció de la seva personalitat.

La tria dels vuit temes que conformen aquesta Guia és fruit de la voluntat de ser exhaustius a l’hora de revisar aspectes concrets del món de l’empresa. «La proposta de valor», «Els clients», «El creixement empresarial», «L’adaptació als canvis», «La internacionalització», «Competència i col·laboració», «Responsabilitat social empresarial» i «Noves empreses» han estat els temes que hem escollit per tal de cobrir els reptes que avui en dia han d’afrontar la majoria d’empreses catalanes. Aspectes com ara la innovació, la globalització, el treball en equip, l’organització empresarial, els recursos humans o el finançament estan inclosos, d’una manera o altra, dins dels capítols presentats.

L’estructura de la Guia ve determinada per aquests vuit capítols temàtics. Per a cadascun d’ells hem redactat una introducció teòrica, destinada a posar un marc de referència al contingut de cada capítol i a introduir conceptes que aniran apareixent en les entrevistes. Poden servir com a punt de partida per treballar a l’aula els diferents temes. Per aprofundir en el tema, tenim a continuació un seguit d’entrevistes personals (en la majoria de casos, dues), en les quals es revisen exemples i solucions concretes als reptes plantejats. Aquestes entrevistes les completem amb una secció anomenada «Altres diuen», amb la qual hem volgut matisar allò que alguns entrevistats ens expliquen o aportar conceptes nous, que han sorgit en entrevistes on el tema principal era un altre.

Esperem que aquesta guia pugui ajudar els nostres docents en una petita part de la seva tasca del dia a dia, tan fonamental per a la societat. Us convidem a enviar-nos qualsevol suggeriment o comentari al correu [email protected].

Col.laboradors