El programa Escola i Empresa agrupa més de 140 empresaris de FemCAT i externs a la nostra Fundació, que s’han format en una metodologia que els permet mantenir una conversa amb grups d’estudiants, explicant-los el seu dia a dia, la seva empresa i en general la seva visió en primera persona del món de l’empresa.

La missió del programa és:

• Mostrar la necessitat de l’empresa en la societat.
  • Despertar l’ interès pel món de l’empresa entre els joves.
  • Donar una visió de l’empresa que sigui inspiradora, atractiva.
  • Mostrar la cara amable de l’empresa i de l’empresari.
  • Mostrar algunes de les habilitats que requereix un empresari.

Durant la xerrada, el que pretenem és mostrar que els empresaris són persones com la resta i estan disponibles per que els estudiants hi parlin i els facin preguntes i intentin posar-se al seu lloc.

Desenvolupament del programa

Un empresari o directiu de primer nivell d’una empresa catalana o implantada a Catalunya dialogarà durant una hora amb els estudiants. La xerrada no conté elements acadèmics sobre empresa ni sobre economia o organització d’empreses.

Es demana al docent que acull el programa que ajudi a posar en context la visita de l’empresari dins el currículum dels estudiants.

Actuacions prèvies

Les sessions no requereixen preparació per part del professor ni els alumnes. Es demana únicament al professor que anunciï als alumnes que els visitarà un empresari, que els esmenti el nom i l’empresa i que els avisi que la sessió requerirà la seva participació, ja que es tracta d’un diàleg i no una xerrada.

Xerrada de l’empresari: estructura

1 – Presentació del ponent:
Demanem al docent que el presenti a través de la biografia que se li haurà facilitat amb antelació.
2 – L’empresa en la societat:
A través de la participació dels alumnes, es mostrarà la presència de les empreses en el nostre dia a dia.
3 – La meva empresa en la societat.
El ponent presentarà la seva empresa fent èmfasi en els aspectes que afecten a la societat i a la vida diària de les persones usuàries.
4 – Què és ser empresari?
A través de la seva vivència personal, en un diàleg amb els alumnes, el ponent transmetrà el dia a dia i els aspectes fonamentals en el paper de l’empresari o el directiu.
5 – Les habilitats de l’empresari:
A través de la participació dels alumnes, es mostrarà les habilitats que des de FemCAT s’han assenyalat com distintives de l’empresari o el directiu.
6 – Torn de preguntes i respostes.

Actuacions posteriors

La sessió inclou una reflexió sobre les habilitats de l’empresari en la que es convida els estudiants a identificar les seves pròpies habilitats. Una actuació de seguiment desitjable seria continuar aquesta reflexió sobre les habilitats que els estudiants són capaços d’identificar en ells mateixos.

Descarrega versió paper

Col.laboradors