La jornada de cloenda del programa Escola i Empresa (EiE) de FemCAT va servir per posar en valor la bona salut del projecte iniciat el 2010. Si el curs passat el creixement d’EiE va ser exponencial, aquest any les xifres s’han consolidat, arribant a més de 14.000 alumnes i fent gairebé 400 sessions, millorant inclús la qualitat del programa, segons la resposta dels centres. La jornada, que va reunir una seixantena de persones entre empresaris-ponents, professors i fins i tot dos alumnes, es va celebrar el dimecres 27 de juny al CaixaForum de Barcelona.

En el curs que ara ha acabat, FemCAT ha potenciat la repartició territorial de les sessions, la qual cosa ha fet que el programa arribés a més escoles de tot Catalunya, passant de 253 a 271 centres. També s’han millorat les eines de comunicació i de reforç  de la comunitat Escola i Empresa amb les convocatòries i recordatoris de les sessions, les newsletters trimestrals per ponents i la sistematització dels enviaments de feedback als ponents.

Com cada any, FemCAT va repartir uns premis i reconeixements a diverses persones implicades en el programa. En aquesta edició, els ponents premiats van ser: Josep M. Campi al més ben valorat; Francesc Planas al conferenciant tot terreny; i Joaquim Sas al ‘rodamón’. Van rebre un reconeixement Mireia Alabart, Carlos Galcerán, Marta Domènech i Ira Font. Pel que fa als centres, van ser premiats: l’Institut Stucom de Barcelona –al més aplicat-, l’Institut JV Foix de Rubí –al més transcendent-, i l’Institut Ribera Baixa d’El Prat de Llobregat –al millor vot del ponent. Així mateix, van ser reconeguts l’INS Bernat el Ferrer de Molins de Rei –al centre més flexible-, l’IES Vacarisses –al més ben organitzat- i el Groc Centre d’Arts Plàstiques i Disseny de Barcelona –al més acollidor.

El professor i coach James Basha va amenitzar la jornada amb una xerrada sobre les potencialitats de la comunicació en l’àmbit empresarial i personal. Posteriorment, hi va haver un torn obert d’intervencions, ja fossin reflexions o preguntes, i finalment la jornada es va cloure amb un pica-pica i una copa de cava.

FemCAT agraeix a les entitats col·laboradores del programa el seu suport, bàsic per haver consolidat el projecte d’Escola i Empresa. Concretament, són: EduCaixa, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat, Barcelona Activa, Barcelona Global, GlobaLleida, Escola Emprenedors i diverses entitats empresarials com Pimec Joves, Aijec i Joves Cambres Internacionals.