En Martí Lloveras aporta la seva experiència als i les estudiants de 4rt d’ESO del Col·legi Jardí de Granollers. Aquest empresari trasllada a l’alumnat la seva experiència caracteritzada per la innovació, la creativitat i la re-invenció. Una trajectòria professional que en part té el seu origen en el tancament de l’empresa familiar, una empresa d’uns vuitanta treballadors i més de cent anys d’història, fet que el va obligar a cercar nous registres empresarials i a adaptar-se a un entorn VUCA (acrònim en anglès de volàtil, incert, complex i ambigu).

Per a en Lloveras encara més important que els estudis que els i les joves acabin seleccionant, és saber si es vol emprendre l’aventura empresarial, qüestió que no deixa de ser una decisió vital en la vida de l’emprenedor. En el seu cas, aquesta decisió li ha comportat riquesa personal i  també responsabilitat social, atès que l’empresa que lidera respon a una idea d’economia circular i solidària que treballa amb energies renovables i aglutina un món de possibilitats en empreses emergents com són les startups.

L’alumnat s’ha interessat entre altres, per qüestions com són la rendibilitat de treballar amb aquest tipus d’energies renovables o per alguna anècdota que per a en Lloveras hagi estat determinant en la seva trajectòria empresarial.

En aquest sentit, Lloveras destaca el fet d’envoltar-se d’un bon equip de professionals, comptar amb una bona agenda de contactes i amb un seguit de valors com l’altruisme, fet que aporta un ingrés de coneixement i d’oportunitats notables al llarg de la vida. El fet de viatjar i saber idiomes han estat també alguns punts forts en la seva carrera personal i professional.

Per últim, llença un darrer consell als i a les joves i és el de saber relativitzar l’existència, fins i tot la pròpia, ja que la pretensió en un món com el que ens envolta té molt poc valor. Així doncs, quan creiem que arriba el final, cal saber trobar una finestra per on poder començar de nou.