L’Antoni Soriano, empresari del món de la restauració, ha compartit avui la seva visió de l’emprenedoria amb l’alumnat del C.E. Jaume Viladoms de Sabadell. Una visió molt humana i inspiradora que posa de relleu aspectes clau com la comunicació, la confiança i la inquietud com a valors que han d’estar presents en la vida de tot emprenedor.

En aquesta mateixa línia, ens parla també de l’encertada estratègia comercial d’algunes marques reconegudes com Coca-Cola i de la capacitat dels equips professionals per conèixer bé a la competència, estar sempre preparat i ben informat del què passa dins el sector, i saber ajustar-se el millor possible a les tendències que va marcant la societat. Com a exemple d’aquest darrer apunt esmenta també el cas d’una reconeguda marca dins el sector de la indústria fotogràfica, i com aquesta ha fet fallida per no haver-se anticipat a temps a la tendència digital que ha triomfat en els darrers anys. Per a Soriano doncs, es tracta d’innovar, de cercar solucions als problemes i necessitats de la societat. Per a aquest emprenedor, és crucial donar el millor servei per tal de fidelitzar la clientela, i en aquest sentit parla d’habilitats com la paciència o la constància, fortaleses que cal entrenar per tal de tirar endavant el negoci. Cal envoltar-se d’un bon equip i posar en ell tota la confiança.

Tot i ser conscient que el context actual ha repercutit de forma molt important en el seu sector, considera que trobar respostes de forma ràpida i no tenir por dels errors sinó aprendre d’ells, són qüestions que fan avançar tant en l’àmbit professional com en el personal.

Per la seva banda, en el torn de preguntes l’alumnat s’ha interessat per aspectes com els valors que ha de tenir un emprenedor que vol començar una nova empresa, o bé quines solucions empresarials proposar quan ens trobem en un context tant excepcional i complex com l’actual. A tot això, en Soriano anima els i les joves a lluitar pel que volen i fer-ho de la millor manera possible, gaudint-ho i sent bons en allò que es proposin, sabent que tot comporta una renúncia. Cal vèncer la por, atrevir-se per poder sentir-se cofoi al final d’allò que s’ha guanyat pel camí. En aquest sentit, Soriano recorda a l’alumnat algunes frases cèlebres com les del president nord-americà Franklin D. Roosevelt (1933-45): “En la vida hi ha quelcom pitjor que el fracàs: no haver intentar res”.