La segona sessió del programa Escola i Empresa ha estat al Centre López Vicuña, un centre amb llarga experiència en el programa, i que any rere any és visitat per empresaris de Femcat per intercanviar impresions amb l’alumnat. En aquest cas ha estat Josep Maria Campi, fundador i director general de Miasi, que ha xerrat amb 25 alumnes de cicles de grau mig de farmàcia. Miasi és una empresa que va començar fabricant pigments però que finalment s’ha assentat en el camp de la distribució i la logísitca.  Aquest precisament és un dels punts que més va destacar el ponent, que no es pot preveure mai quin serà el desenvolupament d’una empresa. La majoria d’elles comencen fent una activitat i acaben fent-ne una altra, i fins i tot algunes vegades l’activitat és totalment oposada a la que es feia al principi. Aquest és el poder d’adaptació que s’ha de tenir, i més actualment, amb els canvis cada vegada més ràpids que viu la societat i el mercat.

De la mateixa manera, les oportunitats, ha explicat Campi, sorgeixen quasi sempre de manera inesperada, i si es té esperit emprenedor, s’han d’agafar al vol i aprofitar-les. Difícilment es comença amb una simple investigació prèvia i executant una idea, moltes vegades les empreses sorgeixen d’oportunitats que no s’havien ni plantejat en un primer moment i que, un cop implementades, s’han convertit en l’activitat principal d’aquestes, com és el cas de Miasi, pivotant de fabricant a distibuidor.

Empreses i Entitats Col·laboradores

Infraplan

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de Sabadell Cambra de Terrassa Coatresa FXSTREET InaccésIrestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Diputació Lleida Ajuntament Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial