Un grup de 30 alumnes de 4rt d’ESO del Col·legi Casal dels Àngels han conversat avui virtualment amb Lluís Lluch, fundador de l’empresa AddVANTEBusiness Landing (consultora de processos de fusions i adquisicions per a pimes espanyoles i internacionals) i fundador de Barcelona Business Landing. Una jornada inclosa dins les sessions d’orientació que l’escola està fent aquests dies.  Els noies i noies han pogut escoltar com van ser els seus inicis i com va ser la seva trajectòria fins que va decidir emprendre i crear la seva pròpia empresa. Els hi ha exposat com va trigar a saber què volia fer i què volia estudiar. Però que un cop es va decidir hi va dedicar tots els seus esforços. El primer consell que els hi ha donat és de conèixer-se un mateix i escoltar-se per saber què és el que et mou i et motiva.

El ponent ha volgut traslladar els alumnes que tots els anys que va estar treballant per un altre i que li van permetre viatjar, conèixer altres cultures i altres maneres de treballar, li van oferir un bagatge importantíssim per posar els pilars del seu propi negoci.

Pel que fa a les habilitats de l’empresari, ell n’ha volgut destacar algunes com la perseverança, donat que la vida de l’empresari implica sovint alts i baixos, la flexibilitat i la de ser un bon líder i donar exemple entre els seus col·laboradors. Els alumnes han completat la llista citant l’ambició, la responsabilitat o la creativitat, entre d’altres. En relació a tot això, en Lluís ha volgut remarcar que un empresari ha d’estar sempre al dia i ha d’usar la informació com a eina de treball i en segon lloc que també es pot emprendre dins una empresa, plantejant noves idees o propostes.

Per acabar, la classe ha formulat algunes preguntes interessant-se pels idiomes que s’han d’estudiar o els riscos a l’hora de convertir-se en empresari.

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de Sabadell Cambra de Terrassa Coatresa InaccésIrestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial