Un grup de 30 alumnes de 4rt d’ESO del Col·legi Casal dels Àngels han conversat avui virtualment amb Lluís Lluch, fundador de l’empresa AddVANTEBusiness Landing (consultora de processos de fusions i adquisicions per a pimes espanyoles i internacionals) i fundador de Barcelona Business Landing. Una jornada inclosa dins les sessions d’orientació que l’escola està fent aquests dies.  Els noies i noies han pogut escoltar com van ser els seus inicis i com va ser la seva trajectòria fins que va decidir emprendre i crear la seva pròpia empresa. Els hi ha exposat com va trigar a saber què volia fer i què volia estudiar. Però que un cop es va decidir hi va dedicar tots els seus esforços. El primer consell que els hi ha donat és de conèixer-se un mateix i escoltar-se per saber què és el que et mou i et motiva.

El ponent ha volgut traslladar els alumnes que tots els anys que va estar treballant per un altre i que li van permetre viatjar, conèixer altres cultures i altres maneres de treballar, li van oferir un bagatge importantíssim per posar els pilars del seu propi negoci.

Pel que fa a les habilitats de l’empresari, ell n’ha volgut destacar algunes com la perseverança, donat que la vida de l’empresari implica sovint alts i baixos, la flexibilitat i la de ser un bon líder i donar exemple entre els seus col·laboradors. Els alumnes han completat la llista citant l’ambició, la responsabilitat o la creativitat, entre d’altres. En relació a tot això, en Lluís ha volgut remarcar que un empresari ha d’estar sempre al dia i ha d’usar la informació com a eina de treball i en segon lloc que també es pot emprendre dins una empresa, plantejant noves idees o propostes.

Per acabar, la classe ha formulat algunes preguntes interessant-se pels idiomes que s’han d’estudiar o els riscos a l’hora de convertir-se en empresari.