Un grup d’alumnes de l’Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet, de 1er i 2n curs del cicle formatiu de gestió i administració, han conversat amb l’Alejandro Martínez Borrell soci i cofundador de Gran Thornton Espanya, organització internacional present en altres països, que ofereix serveis d’auditoria, consultoria i assessorament fiscal, legal i financer. És també membre de Netmentora Catalunya, xarxa europea d’empresaris sense ànim de lucre, que recolzen emprenedors/es per a poder crear empreses.

El ponent inicia la trobada parlant de l’empresa des d’una vessant molt propera, posant en valor que el teixit empresari català és format, majoritàriament (80%), per petites empreses, d’1 a 5 treballadors. Els explica com va començar la seva empresa amb 29 anys i 5 persones, actualment 800 empleats, i a què és dediquen.

Comparteix el seu dia a dia com empresari, el primer de tot, organitzar-se i establir prioritats, llavors dirigir l’equip de treball i motivar-lo; fomentant un bon ambient de treball amb actitud positiva. El lema de l’empresa és: happy people = happy client. L’aportació del ponent en relació a com treballar, reforçar el que estan treballant a dins de l’aula i és molt ben rebut pel professorat.

El grup classe s’interessa per saber com potencien un bon ambient de treball. Explica com van crear un “Màster Xef” que va ajudar a crear cohesió, sentit de pertinença i treballar en equip. Els alumnes li pregunten què els recomana per a ser empresaris? Estudiar al màxim el que a cadascú li agrada i ser bo en el que es  vulgui fer. Es parlen de les habilitats d‘un/a empresari/a i, es finalitza la trobada, tot responent a la pregunta: què valores més d’un/a treballador/a? Sinceritat, honestedat, actitud positiva, ganes de millorar i il·lusió.

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de TerrassaCoatresa Inaccés Irestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial