Un grup d’alumnes de l’Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet, de 1er i 2n curs del cicle formatiu de gestió i administració, han conversat amb l’Alejandro Martínez Borrell soci i cofundador de Gran Thornton Espanya, organització internacional present en altres països, que ofereix serveis d’auditoria, consultoria i assessorament fiscal, legal i financer. És també membre de Netmentora Catalunya, xarxa europea d’empresaris sense ànim de lucre, que recolzen emprenedors/es per a poder crear empreses.

El ponent inicia la trobada parlant de l’empresa des d’una vessant molt propera, posant en valor que el teixit empresari català és format, majoritàriament (80%), per petites empreses, d’1 a 5 treballadors. Els explica com va començar la seva empresa amb 29 anys i 5 persones, actualment 800 empleats, i a què és dediquen.

Comparteix el seu dia a dia com empresari, el primer de tot, organitzar-se i establir prioritats, llavors dirigir l’equip de treball i motivar-lo; fomentant un bon ambient de treball amb actitud positiva. El lema de l’empresa és: happy people = happy client. L’aportació del ponent en relació a com treballar, reforçar el que estan treballant a dins de l’aula i és molt ben rebut pel professorat.

El grup classe s’interessa per saber com potencien un bon ambient de treball. Explica com van crear un “Màster Xef” que va ajudar a crear cohesió, sentit de pertinença i treballar en equip. Els alumnes li pregunten què els recomana per a ser empresaris? Estudiar al màxim el que a cadascú li agrada i ser bo en el que es  vulgui fer. Es parlen de les habilitats d‘un/a empresari/a i, es finalitza la trobada, tot responent a la pregunta: què valores més d’un/a treballador/a? Sinceritat, honestedat, actitud positiva, ganes de millorar i il·lusió.