El curs escolar 2014-2015 ha començat i amb ell el programa Escola i Empresa, de la fundació d’empresaris de Catalunya Femcat que, un any més, portarà a empresaris i directius per les escoles de tot Catalunya a dialogar amb els alumnes sobre empresa en primera persona. La sessió inaugural ha estat a l’Escola Santa Teresa (anteriorment coneguda com “Les Teresianes”) per a 75 alumnes de 4t d’ESO. Els alumnes han rebut la visita de Joaquim de Toca, membre de Barcelona Global i director de Muji Espanya i Portugal, empresa que compta amb prop de 70 treballadors entre els dos països. Muji és una cadena de botigues japonesa que es dedica a vendre complements de tot tipus, ja sigui per la casa, de vitage, o també roba i fins i tot mobles.

Joaquim de Toca ha explicat el procés desde la gestació de la idea fins que finalment va poder obrir la primera botiga, després de més d’un any i diversos viatges al Japó. Una de les conclusions de la xerrada ha estat que el fet de perseverar en el seu objectiu, de posar-hi moltes hores i energia, va ser el que finalment li va servir per tirar endavant el projecte. Normalment una bona idea o oportunitat no són suficients perquè tinguin èxit, fa falta implicar-s’hi al màxim per consolidar-ho en el temps. També ha destacat la necessitat d’apendre idiomes, especialment l’anglès, ja que en molts casos l’activitat empresarial, la cerca de clients, o el tracte amb proveïdors es desenvoluparà sempre en aquesta llengua.

Empreses i Entitats Col·laboradores

Infraplan

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de Sabadell Cambra de Terrassa Coatresa FXSTREET InaccésIrestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Diputació Lleida Ajuntament Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial