Guy de Maillé, Director General de Green Concept Management, ha visitat un grup d’alumnes de 4rt d’ESO de l’IES Francisco de Goya.

El ponent ha volgut començar explicant breument què fa Green Concept Management. Aquesta empresa uneix empresa i agricultura, promovent la construcció de parcs fotovoltaics en terrenys agrícoles. Un cop feta aquesta petita presentació, s’ha parlat del paper important que juguen les empreses i com aquesta responsabilitat fa que aquestes hagin de trobar el seu lloc sempre tenint em compte l’entorn i els altres. Un empresari és creador d’economia i ha de pensar en el demà i construir pels altres. Un empresari que va sol no té futur “l’empresari narcisista ha desaparegut”.

Sobre les habilitats d’un empresari, es va destacar la capacitat d’adaptació que aquest ha de tenir en un món global, la fortalesa per enfrontar-se a problemes i reptes constants (perquè no se sap mai com evolucionarà el dia) i comprensió per entendre i apropar-se als teus treballadors. El factor humà és una necessitat i cal cuidar-lo.

Cap al final de la sessió va tenir lloc una conversa molt intensa amb els alumnes en relació al canvi de model de l’empresari. El ponent va animar a les noies i nois a qüestionar-se els rols més tradicionals per poder millorar la societat. Això va generar moltes preguntes entre els alumnes sobre com ells poden influir en aquesta transformació.

La ponència va finalitzar reflexionant sobre el valor dels errors com a eina d’aprenentatge i la importància de la formació.