La Sílvia Puig, Gerent de l’empresa Com a Casa que es dedica a la gestió domèstica, ha visitat un grup d’alumnes de cicles formatius de l’IES Santa Eulàlia de Terrassa.

La ponent ha començat posant en relleu el paper de les empreses en la nostra vida quotidiana i com aquestes i la feina que fan aporta alguna cosa a la societat per petita que sigui. Ha explicat com va sorgir la idea de l’empresa i com aquesta ha anat creixent amb el temps fins a tenir en l’actualitat més de 80 persones treballadores. Evolució aconseguida sobretot arrel de complir l’objectiu de professionalitzar “la dona de fer feines”, una feina que avui dia sovint encara es realitza dins l’economia submergida. Això ha permès una fidelització de les treballadores vers l’empresa i dels clients vers les treballadores.

La xerrada ha continuat destacant dos aspectes importants de l’empresa: que aquesta ha de tenir uns valors clars i que mai és un ens estàtic sinó que està en constant evolució. Com a exemple d’això últim, Puig ha explicat que la seva empresa està passant per un procés de digitalització total que els hi permetrà un dia a dia més eficaç.

Entre tots han comentat les habilitats més importants que hauria de tenir un empresari o empresària, ressaltant per sobre de la resta, la capacitat de lideratge, la visió de futur o innovació, els valors i la resiliència.

Per últim i després de visionar un vídeo sobre l’emprenedoria, els alumnes han participat molt activament formulant  preguntes diverses sobre: com començar una empresa, les avantatges de ser la teva pròpia cap o les afectacions de la pandèmia en el negoci.

AIJEC ASCEF Barcelona Activa Barcelona Global Cambra de Terrassa Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial