El programa Escola i Empresa ha començat el 2015 visitant la localitat d’Arenys de Mar, Koke Pursals ha conduït la sessió pels alumnes de primer de batxillerat del centre INS Tres Turons. Pursals és el president de l’empresa EDV Packaging, una de les empreses líders mundials en la fabricació d’envasos de plàstic rígids, amb més de 30 anys d’experiència al mercat.

Pursals ha explicat als alumnes les problemàtiques que presenta el treballar amb el plàstic, però també els avantatges, com poden ser el baix cost de producció, l’alt nivell de reciclabilitat o l’ús com a energia que s’en pot fer quan ha acabat la seva vida útil. Aquest és un dels punts on més èmfasi ha posat Pursals, ja que, contra el que sembla comunment acceptat, el plàstic només representa un 2% del consum mundial de petroli, i costa menys de fabricar que el paper, el cartró o el vidre.

Per Pursals, allò que fan els empresaris hauria de servir per alguna cosa positiva per la societat en la que viu, i ha animat a aquells amb esperit emprenedor a seguir aquest camí ja que les possibilitats són moltes i molt més factibles del que sembla.

Empreses i Entitats Col·laboradores

Infraplan

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de Sabadell Cambra de Terrassa Coatresa FXSTREET InaccésIrestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Diputació Lleida Ajuntament Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial