L’empresària en el sector de les tecnologies aplicades a l’àmbit sanitari, Mireia Alabart, ha conversat avui amb l’alumnat de l’Institut Aiguaviva de Mollet del Vallès, en una sessió molt interactiva i dinàmica. En la seva exposició, la Mireia insisteix en la importància d’interessar-se per les tendències, sobretot en un context com l’actual en què la realitat és estrepitosament canviant, i estar sempre obert a noves propostes i nous projectes.

Per Alabart les oportunitats són per aquells o aquelles qui treballen amb entusiasme, amb disciplina i dedicació, i en aquest sentit apunta que és essencial conèixer els propis punts forts per tal de posar-hi tota l’energia i ser molt més eficaços. Al llarg de la seva presentació, la ponent emfatitza conceptes com la innovació, la creativitat per reinventar-se, estar ben preparat i sobretot no deixar mai de tenir inquietuds. Alabart llença un missatge d’esperança a l’alumnat, a qui identifica com una generació avantatjada i en la qual la societat té plena confiança.

Amb el seu estil optimista, Alabart sovint interpel·la l’alumnat i al seu coneixement sobre el món de l’empresa per tal de trobar respostes a qüestions com allò que constitueix la cadena de valor d’una empresa, quin és el paper de l’empresariat i quines són algunes de les habilitats més destacades que caracteritzen l’empresari/a.

Al seu temps, l’alumnat es mostra molt atent i participatiu, fent les seves aportacions, interessant-se explícitament pel paper de la seva empresa a la societat i fins i tot demanant-li la seva opinió en relació a la viabilitat de presentar un Treball de Recerca (TR) a una empresa. En aquest punt Alabart considera que un TR  com a treball d’investigació que és implica creativitat, i insisteix que igual d’important és tenir bons contactes i estructurar molt bé el discurs d’allò que es vol transmetre, un discurs que amés ha de ser interessant. Amb gran convenciment, aquesta empresària anima l’alumnat a ser autònoms/es, envoltar-se dels professionals més eficients, i no deixar mai de tenir el que segons la ponent és una de les qualitats més valorades a tots els nivells, la iniciativa. Per últim, Alabart s’acomiada amb un molt bon consell: veure les oportunitats per sobre de les dificultats i posar els esforços per fer allò que a un li agradi.

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de Sabadell Cambra de Terrassa Coatresa InaccésIrestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial