L’empresària en el sector de les tecnologies aplicades a l’àmbit sanitari, Mireia Alabart, ha conversat avui amb l’alumnat de l’Institut Aiguaviva de Mollet del Vallès, en una sessió molt interactiva i dinàmica. En la seva exposició, la Mireia insisteix en la importància d’interessar-se per les tendències, sobretot en un context com l’actual en què la realitat és estrepitosament canviant, i estar sempre obert a noves propostes i nous projectes.

Per Alabart les oportunitats són per aquells o aquelles qui treballen amb entusiasme, amb disciplina i dedicació, i en aquest sentit apunta que és essencial conèixer els propis punts forts per tal de posar-hi tota l’energia i ser molt més eficaços. Al llarg de la seva presentació, la ponent emfatitza conceptes com la innovació, la creativitat per reinventar-se, estar ben preparat i sobretot no deixar mai de tenir inquietuds. Alabart llença un missatge d’esperança a l’alumnat, a qui identifica com una generació avantatjada i en la qual la societat té plena confiança.

Amb el seu estil optimista, Alabart sovint interpel·la l’alumnat i al seu coneixement sobre el món de l’empresa per tal de trobar respostes a qüestions com allò que constitueix la cadena de valor d’una empresa, quin és el paper de l’empresariat i quines són algunes de les habilitats més destacades que caracteritzen l’empresari/a.

Al seu temps, l’alumnat es mostra molt atent i participatiu, fent les seves aportacions, interessant-se explícitament pel paper de la seva empresa a la societat i fins i tot demanant-li la seva opinió en relació a la viabilitat de presentar un Treball de Recerca (TR) a una empresa. En aquest punt Alabart considera que un TR  com a treball d’investigació que és implica creativitat, i insisteix que igual d’important és tenir bons contactes i estructurar molt bé el discurs d’allò que es vol transmetre, un discurs que amés ha de ser interessant. Amb gran convenciment, aquesta empresària anima l’alumnat a ser autònoms/es, envoltar-se dels professionals més eficients, i no deixar mai de tenir el que segons la ponent és una de les qualitats més valorades a tots els nivells, la iniciativa. Per últim, Alabart s’acomiada amb un molt bon consell: veure les oportunitats per sobre de les dificultats i posar els esforços per fer allò que a un li agradi.