L’empresari Carlos Galcerán amb una extensa trajectòria dins el món de les assegurances, visita virtualment avui l’alumnat de l’Institut la Candelera de l’Ametlla de Mar.

La seva empresa s’ha implementat a nivell internacional a diferents països, i aquest desenvolupament a nivell internacional es deu sobretot a l’esforç de més de 25 anys teixint una xarxa de contactes arreu del món.

Galcerán trasllada a l’alumnat la importància de mantenir la il·lusió per allò al que un es vol dedicar professionalment, i sobretot donar la importància que es mereix al coneixement de llengües com ara l’anglès, una competència bàsica per obrir-se portes en un món global com el nostre. Recomanació que la docent ratifica afirmat que el grup actualment es troba estudiant habilitats comunicatives i comercials en anglès.

En un diàleg virtual molt enriquidor, l’alumnat aporta les seves reflexions, i preguntes com ara quin és el secret de l’èxit de Cogesa o com ha afectat la crisi per Covid al seu sector.

A tot això, Galcerán dona resposta a aquestes i altres preguntes i dona molts exemples en relació al valor que la seva empresa aporta a la societat.  Pel que fa a les habilitats de l’empresari, destaca l’aspecte de la innovació oferint el producte adequat, en el moment i al client adequats. A banda, l’alumnat a través del xat aporta altres fortaleses com són tenir iniciativa; saber prendre decisions i assumir-ne les conseqüències; ser creatiu i treballar la confiança vers els altres i en un mateix.

Per a aquest empresari doncs, la clau es troba en saber reconèixer el que a un li agrada, fer-ho amb passió i il·lusió i intentar ser el/la millor dins el seu sector, un consell que fa extensible a tots els àmbit de la vida.