La Núria Sabartés, visita l’alumnat del CFGS d’Activitats Físiques i Esportives de l’Institut d’Ensenyaments Esportius de Barcelona.

En la seva introducció, Sabartés posa en context l’origen de la gestió dels Centres Esportius Municipals, remuntant-se a la Barcelona dels Jocs Olímpics. Els parla de la Fundació Grup Claror, la qual gestiona en règim de concessió administrativa diferents centres esportius de la ciutat com són el CEM Can Carelleu, centre del qual la Núria n’és la directora operativa.

La ponent convida l’alumnat a identificar les diferències entre una Fundació i una empresa mercantil, qüestió a la que l’alumnat respon amb avidesa esmentant un concepte clau com és l’ànim de lucre. En aquest sentit, Sabartés els explica que els beneficis que s’aconsegueixen a finals d’any es reinverteixen en els propis equipaments; en ajudar els col·lectius més desafavorits i en el foment de l’esport en els joves per una societat amb bons hàbits higiènics i saludables.

Així doncs, a Can Carelleu fomenten la idea de l’esport per a tothom, des d’una vessant més educativa que competitiva i des d’una mirada inclusiva i èticament responsable.

Per a aquesta directiva, cal treballar per cuidar de la mateixa manera tan la ciutadania que es beneficiarà dels seus serveis; els treballadors i treballadores amb qui hi manté una relació de respecte i confiança, així com l’entorn amb qui hi estableix sinèrgies i compromís.

Per la seva banda, l’alumnat participa activament en el xat esperonat per Sabartés que els repta a anomenar les habilitats necessàries per un bon lideratge. Entre aquestes, els i les joves destaquen l’empatia, la tolerància, la flexibilitat o la creativitat.

La Núria es mostra propera als nois i noies, responent els seus dubtes i animant-los a fer allò en el que es troben a gust, però sobretot els parla del valor de l’actitud. Puntualitza que la formació sempre es pot adquirir però cal ser persones responsables, obertes i compromeses, doncs hi ha moltes maneres de valorar l’experiència i segons aquesta directora no tota és laboral.

La ponent acaba la seva exposició amb una gran frase de Víctor Küppers que comparteix amb l’alumnat: “les habilitats i els coneixements sumen, però l’actitud brilla”.

AIJEC ASCEF Barcelona Activa Barcelona Global Cambra de Terrassa Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial