L’alumnat d’economia i empresa de l’institut Isaac Albéniz de Badalona ha rebut avui la visita virtual de l’empresari Ezequiel Giró, qui ha compartit alguns dels aspectes més rellevants de la seva experiència al capdavant de l’empresa Grup Giró que presideix. L’Ezequiel explica que rere l’empresa familiar que ell representa, hi ha una gran quantitat d’empreses més que fan possible que els clients de Grup Giró puguin distribuir els seus productes a les seves cadenes comercials. En aquest sentit, la cadena empresarial va des dels propis horticultors que generen la matèria primera a envasar, fins a professionals tècnics especialitzats que els proveeixen dels recursos necessaris perquè la seva empresa s’hagi arribat a establir com un referent internacional en el sector de l’envasament hortofrutícola.

Al seu temps, aquesta empresa compta amb una àmplia diversitat de treballadors en quant a nivell de qualificació. Des de l’equip d’I+D han estat innovadors al desenvolupar el seu propi Software per al disseny i el manteniment del seu propi maquinari.

A la segona part de la sessió, Giró convida els i les joves a reflexionar en grup sobre el què creuen que representa ser un empresari com ell, un exercici al que l’alumnat molt tímidament va accedint amb aportacions com supervisar, planificar, tenir relacions externes amb directius i entitats financeres… En aquest punt, Giró posa l’accent a la necessitat d’estar atent al què passa en el món i donar resposta a qüestions de candent actualitat com ara el medi ambient i la sostenibilitat com a valor prioritari. Poc a poc l’alumnat, encuriosit per la història i l’experiència de Giró en el sector, s’ha animat a fer-li preguntes tant suggestives com demanar-li pel compromís que implica presidir un negoci familiar, les seves aspiracions o fites pendents.

Per últim, a la pregunta sobre el que considera més important per ser un bon emprenedor, Giró ressalta la voluntat, la motivació per aprendre, l’ambició per millorar i innovar, i envoltar-se d’un bon equip. Per Giró, qualsevol persona pot ser empresària si compta amb alguna d’aquestes capacitats i la voluntat de formar-se contínuament, destacant sobretot la formació en idiomes.