L’Òscar Ortega ha parlat avui amb l’alumnat de la Seu d’Urgell, de la seva experiència com a director executiu de la cooperativa de treball de programari lliure BTactic, que va crear fa 10 anys. En la seva exposició l’Òscar convida als i les joves a reflexionar sobre el què implica ser emprenedor.

Per això se serveix d’exemples de persones que han estat emprenedores en algun sentit com ara l’activitsta mediambiental Greta Thunberg, o bé el cas de Mahatma Gandhi en la seva lluita no violenta per la independència de la Índia.

En aquest sentit, l’Òscar explica el moment en què la seva passió per la música el va acabar convertint en emprenedor cultural i crear així la seva pròpia banda musical, i el com amb poc temps va convertir la seva afició en una empresa que cobrava pels seus espectacles.

Amb el temps i l’experiència com a treballador en diverses empreses i amb diferents càrrecs de responsabilitat, va descobrir un nínxol de mercat en el món de les tecnologies de programari lliure i solucions per a les empreses. Va ser aleshores quan va decidir associar-se amb dos professionals més i apostar per un model empresarial més democràtic i cooperatiu, on tots els treballadors tenen la mateixa capacitat de decisió, i totes les decisions es prenen per consens. Aquest equip multidisciplinari és el que avui dia conforma l’empresa BTactic que parteix de l’economia social de base i on contínuament es donen sinèrgies i relacions entre les diferents empreses i professionals del sector.

En una conversa amena i força interactiva amb els joves estudiants, Ortega ha reforçat la idea que hi ha quelcom més important que els diners per arribar a ser un emprenedor com ho és ell, i és el compromís amb la societat, la cerca de solucions i el fet d’involucrar-se amb totes aquelles causes que el puguin portar a ser una millor persona i per tant, un millor empresari.