L’alumnat de l’Institut Pedralbes de Barcelona ha rebut avui la visita de l’empresari Carlos Eres, director general de GFT a Espanya des del 2001. En Carlos explica la seva experiència en relació als orígens d’una gran companyia com la que actualment representa i dirigeix, i la qual va sorgir d’una escissió amb el banc alemany Deutsche Bank. A partir de llavors la companyia s’ha expandit fins l’orient llunyà oferint els seus serveis de consultoria i implementació de les darreres tecnologies, i promovent així la transformació digital de les principals empreses mundials.

Els i les joves estudiants s’han interessat per qüestions com ara la importància de dotar-se de coneixements universitaris per arribar a ocupar un lloc com el seu, quin és el grau de responsabilitat d’una persona com ell, i fins i tot el seu parer sobre les criptomonedes i les possibles estafes piramidals en l’àmbit virtual. A tot això, en Carlos aconsella als i les joves començar la seva trajectòria en el món laboral agafant experiència en empreses com les startups, on poden contribuir amb les seves idees i demostrar que aquestes aporten valor. Així mateix, posa èmfasi en el fet que la formació no finalitza en sortir de la universitat sinó que cal estar actualitzant-se contínuament ja que d’aquesta manera, aprenent és com s’obren les portes i es pot créixer professionalment. En aquest sentit, en Carlos parla de machine learning i de intel·ligència artificial i destaca el fet d’estar sempre molt atent a la demanda del mercat, i a alguns temes que estan en progressiva evolució com ara la ciberseguretat.

Per a Eres és fonamental conèixer les pròpies capacitats i analitzar bé els riscos i les avantatges de les decisions que es prenen. Així doncs, és important tenir l’habilitat de prendre decisions que contrarestin els riscos, en definitiva tenir una visió estratègica i no tenir por a equivocar-se, ja que els errors són aprenentatges. Per últim, en Carlos apel·la al compromís com a aspecte indispensable perquè una empresa funcioni amb èxit, estiguis o no al capdavant.

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de Sabadell Cambra de Terrassa Coatresa InaccésIrestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial