L’alumnat de l’Institut Pedralbes de Barcelona ha rebut avui la visita de l’empresari Carlos Eres, director general de GFT a Espanya des del 2001. En Carlos explica la seva experiència en relació als orígens d’una gran companyia com la que actualment representa i dirigeix, i la qual va sorgir d’una escissió amb el banc alemany Deutsche Bank. A partir de llavors la companyia s’ha expandit fins l’orient llunyà oferint els seus serveis de consultoria i implementació de les darreres tecnologies, i promovent així la transformació digital de les principals empreses mundials.

Els i les joves estudiants s’han interessat per qüestions com ara la importància de dotar-se de coneixements universitaris per arribar a ocupar un lloc com el seu, quin és el grau de responsabilitat d’una persona com ell, i fins i tot el seu parer sobre les criptomonedes i les possibles estafes piramidals en l’àmbit virtual. A tot això, en Carlos aconsella als i les joves començar la seva trajectòria en el món laboral agafant experiència en empreses com les startups, on poden contribuir amb les seves idees i demostrar que aquestes aporten valor. Així mateix, posa èmfasi en el fet que la formació no finalitza en sortir de la universitat sinó que cal estar actualitzant-se contínuament ja que d’aquesta manera, aprenent és com s’obren les portes i es pot créixer professionalment. En aquest sentit, en Carlos parla de machine learning i de intel·ligència artificial i destaca el fet d’estar sempre molt atent a la demanda del mercat, i a alguns temes que estan en progressiva evolució com ara la ciberseguretat.

Per a Eres és fonamental conèixer les pròpies capacitats i analitzar bé els riscos i les avantatges de les decisions que es prenen. Així doncs, és important tenir l’habilitat de prendre decisions que contrarestin els riscos, en definitiva tenir una visió estratègica i no tenir por a equivocar-se, ja que els errors són aprenentatges. Per últim, en Carlos apel·la al compromís com a aspecte indispensable perquè una empresa funcioni amb èxit, estiguis o no al capdavant.