Alumnes de l’Institut de Pedralbes, estudiants del cicle formatiu de grau mitjà d’informàtica i comunicacions, han conversat virtualment amb el Ricard Gonzalez, director d’INFRAPLAN Barcelona, grup europeu dedicat a proveir solucions en l’àmbit de sistemes d’informació geogràfica i mapes professionals.

Per explicar el seu dia a dia i com treballen, el ponent ho ha fet d’una manera molt entenedora i gràfica, projectant algunes imatges en pantalla, tot explicant els projectes que hi ha al darrera i la tecnologia emprada. Des de com van realitzar el projecte 3D de les rondes de Barcelona capturant la seva activitat a gran precisió, quins sensors i tecnologia van emprar, fins a com capturen imatges d’alta resolució d’edificis, que després serviran per a poder tractar patologies d’estructura. La seva empresa es dedica a crear mapes tal i com es fan en el segle XXI, detalla per tal que s’entengui la seva feina.

Sorgeixen preguntes i el ponent les enllaça a parlar de les habilitats d’un/a empresari/a: assumir riscos, ser responsable, flexibilitat, responen els/les alumnes; iniciativa i creativitat, afegeix el ponent. El grup s’engresca a fer més preguntes a través del xat: com s’inicia un projecte, quina és la part més complicada? Com ha afectat la pandèmia a l’empresa? Per a concloure la sessió, i responent a la pregunta: alguna recomanació per sortir al món laboral? els mostra una imatge gràfica amb paraules encoratjadores tals com: pors fora, segueix la teva passió, sigues realista, elabora un pla, sigues perseverant, no deixis de formar-te mai…. que donen molta motivació als/les alumnes alhora de concloure la trobada.