Avui alumnes de l’Institut de Pedralbes, estudiants del cicle formatiu de grau superior d’informàtica i comunicacions, han conversat virtualment amb en Jordi Marín. Fins fa molt poc, director General de MICROSOFT a Catalunya, actualment, director general de la Patronal de Consultores de Catalunya (ACEC) i Senior Advisor de start-ups i empreses molt especialitzades en l’àmbit tecnològic.

Comença la sessió emmarcant el projecte Escola i Empresa i remarca la importància de les empreses dins la societat. Avui la tecnologia és la base del canvi per a les empreses, aquestes s’han de transformar digitalment si volen posicionar-se en el mercat. Posa en valor els estudis d’informàtica del grup classe i el anima que si tenen una idea, intentin portar-la a la pràctica, buscant l’ajuda d’empreses que poden impulsar-los.

El ponent incita el debat preguntant: què creieu que motiva i què fa un directiu d’una empresa en el seu dia a dia? Per trencar el gel els comença dient que un empresari ha d’estar molt pendent del que passa en el seu entorn, que vol dir: formar-se, mirar què fan les altres empreses, anar a Webinars… A través del xat es parla de les habilitats d’un/a empresari/a, també de les que es valoren en un treballador/a. El grup s’interessa per la pandèmia i l’adaptació de l’empresa. El ponent destaca com el camp tecnològic ha evolucionat a passos gegants durant la pandèmia Per concloure la sessió, li demanen consells alhora de treballar: empenta, il·lusió i rodejar-se d’un bon equip, respon el ponent. Saber arriscar-se i recuperar-se del fracàs. En el sector tecnològic encara hi ha molt a fer, i falten treballadors, conclou.