En Pau Agulló, emprenedor en l’àmbit de la consultoria analítica torna avui al l’institut on va cursar la secundària per dialogar i reflexionar amb l’alumnat sobre  diferents aspectes relacionats amb la seva experiència com a empresari, així com del paper de la seva empresa a la societat. Agulló explica com el seu interès per l’econometria, és a dir l’aplicació de l’estadística a l’estudi de comportaments econòmics el va dur a crear Kernel Analytics, l’empresa que avui dia dirigeix.  Al llarg de la seva exposició en Pau convida als i les joves a reflexionar al voltant de qüestions com ara les eines que des de l’empresa utilitzen per oferir els seus serveis, l’estratègia business to businnes, així com les tasques i habilitats que ha hagut de desplegar com a empresari.

A partir d’aquí en Pau desenvolupa tota una sèrie d’explicacions vinculades a conceptes com la intel·ligència artificial, el machine learning (o l’aprenentatge artificial), i els algoritmes com a aspectes clau que permeten optimitzar la presa de decisions en tota mena d’organitzacions. En les seves explicacions, Agulló se serveix d’una gran quantitat d’exemples com Spotify, Neflix i fins i tot el sistema de salut per mostrar com els seus serveis permeten en cada cas oferir solucions per preveure cadenes de subministrament en una botiga, recomanadors de preus per un partit de futbol, o fins i tot esbrinar els gustos musicals o cinematogràfics dels usuaris.

Per la seva banda, els i les joves mostren interès per qüestions com ara quines empreses estan en el seu punt de mira; sobre l’existència o no d’un pla d’expansió en els inicis de l’empresa i sobre el dilema ètic i moral que es podria arribar a plantejar en el món de la programació i la AI. A tot això, Agulló va vinculant les seves respostes amb les habilitats de l’empresari, i un cop més l’alumnat fa les seves aportacions destacant valors i altres aspectes com ara la pro activitat, la innovació, la flexibilitat, la perseverança, el bon lideratge, la comunicació, la honestedat o l’assumpció de riscos.

Per últim en Pau anima als i les joves a continuar pel camí que han emprès perquè segons diu hi ha feina divertida i ben pagada per als programadors i destaca la importància de ser proactiu a les entrevistes de feina, interessar-se per quina mena de progressió hi ha a l’empresa i poder així trobar el lloc on poder créixer professionalment.