En Carles Grau visita avui l’alumnat del Cicle de Grau Superior d’informàtica i comunicacions per compartir amb ells, en una sessió molt dinàmica i interactiva la seva experiència al capdavant de la iniciativa MWC (Mobile World Capital).

Per a aquest empresari amb una extensa trajectòria en el sector digital un dels principals objectius és establir ponts i buscar col·laboracions entre grans corporacions i el món de l’emprenedoria. En el seu punt de mira estan els projectes amb un propòsit transformador i compromesos amb la millora de la qualitat de vida de les persones.

En la seva exposició, Grau explica els diferents eixos de treball en els quals s’orienta la seva tasca i entre aquests esmenta aspectes com la inclusió digital, la AI (Intel·ligència Artificial) i la seva relació amb projectes de valor social, l’aliança 5G Barcelona, o el Bcn Digital Talent. Des del primer moment Grau assegura als i les joves que aquest sector ofereix grans oportunitats empresarials.

L’alumnat per la seva banda s’interessa per qüestions com ara la possible relació entre una davallada en l’ocupació i l’augment de la tecnologia en tots els àmbits del mercat; quins són els països més desenvolupats dins el sector; l’impacte de la pandèmia en el món laboral; o les competències digitals que cal tenir per entrar al mercat laboral del sector tecnològic.

A tot això, Grau considera que a la llarga tothom requerirà unes mínimes capacitats digitals per a totes les professions i que lluny d’eliminar llocs de treball, la digitalització permetrà automatitzar les tasques més seqüencials i repetitives, aconseguint així que es generin noves professions més creatives i més humanitzades. En aquest sentit, un dels objectius a gran escala és apostar per unificar la política de recerca i desenvolupament en benefici del benestar de la societat. Per tant, caldrà que en les feines del futur, els professionals en l’àmbit tecnològic es dotin de capacitats creuades que combinin tecnologia i humanitats.

Per acabar i després d’enumerar una sèrie d’habilitats com la constància, la resiliència, l’empatia, la comunicació, la flexibilitat o el treball en xarxa, en Carles fa una recomanació a l’alumnat de cara al seu futur, i aquesta és la qualitat de ser modest i humil en tot moment. Segons Grau, cal tenir actiu el múscul de la capacitat d’aprenentatge, ja que la humilitat passa per admetre que per més èxit que es tingui a la vida, mai no ho dominem tot i sempre cal estar obert a nous aprenentatges.