En Carles Grau visita avui l’alumnat del Cicle de Grau Superior d’informàtica i comunicacions per compartir amb ells, en una sessió molt dinàmica i interactiva la seva experiència al capdavant de la iniciativa MWC (Mobile World Capital).

Per a aquest empresari amb una extensa trajectòria en el sector digital un dels principals objectius és establir ponts i buscar col·laboracions entre grans corporacions i el món de l’emprenedoria. En el seu punt de mira estan els projectes amb un propòsit transformador i compromesos amb la millora de la qualitat de vida de les persones.

En la seva exposició, Grau explica els diferents eixos de treball en els quals s’orienta la seva tasca i entre aquests esmenta aspectes com la inclusió digital, la AI (Intel·ligència Artificial) i la seva relació amb projectes de valor social, l’aliança 5G Barcelona, o el Bcn Digital Talent. Des del primer moment Grau assegura als i les joves que aquest sector ofereix grans oportunitats empresarials.

L’alumnat per la seva banda s’interessa per qüestions com ara la possible relació entre una davallada en l’ocupació i l’augment de la tecnologia en tots els àmbits del mercat; quins són els països més desenvolupats dins el sector; l’impacte de la pandèmia en el món laboral; o les competències digitals que cal tenir per entrar al mercat laboral del sector tecnològic.

A tot això, Grau considera que a la llarga tothom requerirà unes mínimes capacitats digitals per a totes les professions i que lluny d’eliminar llocs de treball, la digitalització permetrà automatitzar les tasques més seqüencials i repetitives, aconseguint així que es generin noves professions més creatives i més humanitzades. En aquest sentit, un dels objectius a gran escala és apostar per unificar la política de recerca i desenvolupament en benefici del benestar de la societat. Per tant, caldrà que en les feines del futur, els professionals en l’àmbit tecnològic es dotin de capacitats creuades que combinin tecnologia i humanitats.

Per acabar i després d’enumerar una sèrie d’habilitats com la constància, la resiliència, l’empatia, la comunicació, la flexibilitat o el treball en xarxa, en Carles fa una recomanació a l’alumnat de cara al seu futur, i aquesta és la qualitat de ser modest i humil en tot moment. Segons Grau, cal tenir actiu el múscul de la capacitat d’aprenentatge, ja que la humilitat passa per admetre que per més èxit que es tingui a la vida, mai no ho dominem tot i sempre cal estar obert a nous aprenentatges.

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de TerrassaCoatresa Inaccés Irestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial