L’alumnat de l’Institut Pere Fontdevila de Gironella ha rebut avui la visita virtual d’Antoni Soriano, qui comparteix la seva experiència i la seva visió del món de l’emprenedoria des d’una mirada que és sense cap mena de dubte, valenta, optimista i encoratjadora, doncs per a aquest empresari hi ha quelcom pitjor que el fracàs, i és no haver-ho intentat mai.

Per a aquest emprenedor el professorat és qui facilita les eines als i les joves per poder actuar davant les diferents situacions que es trobaran al llarg de la seva vida laboral. Tot i així són aquests i aquestes joves, a qui Soriano qualifica de generació digital, les qui hauran d’aprendre a veure les oportunitats de negoci en un entorn global, igual que ho van fer en el seu moment els creadors de Netflix, Facebook o Amazon o moltes d’altres persones empresàries del nostre entorn proper.

Així mateix, l’Antoni destaca la importància de petites i mitjanes empreses que amb gran iniciativa i visió empresarial han sabut fer-se el seu lloc a la societat, i han sabut cercar aquell nínxol de mercat que els ha dut a l’èxit.

Per la seva banda l’alumnat tenia preparada una bateria de preguntes treballades prèviament en petits grups, i a la que el ponent amb el seu estil dinàmic i fent ús d’anècdotes molt eloqüents ha anat responent al llarg de la seva exposició.

En aquest sentit, Soriano regala als i les joves una sèrie de frases cèlebres que posen en valor habilitats com l’empatia, la formació continua, la innovació, la importància de comptar amb un bon equip i cuidar-lo, entre d’altres. Per últim, s’acomiada amb un molt bon consell com és el d’aprendre a pensar i a mirar sempre les coses des d’un altre punt de vista, doncs segons Soriano l’art de viure consisteix precisament a equivocar-se, aprendre i tornar-se a aixecar.