L’alumnat de l’Institut Pere Fontdevila de Gironella ha rebut avui la visita virtual d’Antoni Soriano, qui comparteix la seva experiència i la seva visió del món de l’emprenedoria des d’una mirada que és sense cap mena de dubte, valenta, optimista i encoratjadora, doncs per a aquest empresari hi ha quelcom pitjor que el fracàs, i és no haver-ho intentat mai.

Per a aquest emprenedor el professorat és qui facilita les eines als i les joves per poder actuar davant les diferents situacions que es trobaran al llarg de la seva vida laboral. Tot i així són aquests i aquestes joves, a qui Soriano qualifica de generació digital, les qui hauran d’aprendre a veure les oportunitats de negoci en un entorn global, igual que ho van fer en el seu moment els creadors de Netflix, Facebook o Amazon o moltes d’altres persones empresàries del nostre entorn proper.

Així mateix, l’Antoni destaca la importància de petites i mitjanes empreses que amb gran iniciativa i visió empresarial han sabut fer-se el seu lloc a la societat, i han sabut cercar aquell nínxol de mercat que els ha dut a l’èxit.

Per la seva banda l’alumnat tenia preparada una bateria de preguntes treballades prèviament en petits grups, i a la que el ponent amb el seu estil dinàmic i fent ús d’anècdotes molt eloqüents ha anat responent al llarg de la seva exposició.

En aquest sentit, Soriano regala als i les joves una sèrie de frases cèlebres que posen en valor habilitats com l’empatia, la formació continua, la innovació, la importància de comptar amb un bon equip i cuidar-lo, entre d’altres. Per últim, s’acomiada amb un molt bon consell com és el d’aprendre a pensar i a mirar sempre les coses des d’un altre punt de vista, doncs segons Soriano l’art de viure consisteix precisament a equivocar-se, aprendre i tornar-se a aixecar.

Encofrats Alsina ASCEF Basi Group Cambra de Sabadell Cambra de Terrassa Coatresa InaccésIrestal

AIJEC Barcelona Activa Barcelona Global Creacció Departament d'Educació de la Generalitat Escola emprenedors Forum Carlemany Global Lleida PIMEC Joves Sant Cugat Empresarial