L’Oriol Guixà, President  i Conseller Delegat de La Farga, empresa que fabrica i comercialitza semielaborats de coure per diferents mercats, ha visitat virtualment un grup d’alumnes de 4rt d’ESO de l’IES Pius Font i Quer de Manresa.

El ponent ha volgut començar la seva exposició fent un repàs sobre la seva formació i sobre els motius que el van portar a estudiar una enginyeria. En relació al tema dels estudis, ha encoratjat tots els nois i noies a pensar molt bé què és el què volen fer en un futur perquè tot i que es tracta d’una decisió difícil és fonamental i tindrà un impacte molt gran en la seva vida. Ha convidat a tenir en compte el món de l’emprenedoria i les possibilitats que ofereix crear negoci o muntar un projecte empresarial.

En aquest sentit s’ha reflexionat sobre el paper de l’empresa en la nostra societat i dels diferents papers que intervenen en un procés de producció.

Per tal que coneguin de més a prop el món de l’empresa, el ponent ha exposat quina és la seva tasca i com és el seu dia a dia. També els hi ha explicat com els hi ha afectat la COVID, a la qual li han fet front creant una estratègia que protegís els treballadors i que mantingués la productivitat en tot moment. S’ha aprofitat aquest moment per visionar un vídeo del canvi d’instal·lacions que va fer la companyia, un repte que es va assolir en només 35 dies.

Pel que fa a les habilitats, l’Oriol ha posat èmfasi en algunes com l’honestedat, la perseverança, la capacitat de lideratge o la innovació. També ha destacat la capacitat d’assumir riscos, fonamental en un empresari i/o directiu. Ha ressaltat però que no cal reunir-les totes i que allò important és rodejar-se d’un bon equip que les complementi.

A l’hora de les preguntes, l’alumnat s’ha interessat per conèixer amb més detall l’empresa: les etapes dels processos de producció, el nombre de treballadors o els diferents agents que intervenen.