L’Àlex Sanabras, Director Executiu de Marlex Human Capital, ha conversat avui amb els alumnes de 4rt d’ESO de l’IES Poeta Maragall, en el marc de la setmana d’orientació que organitza el centre.

El ponent ha començat convidant els noies i noies a reflexionar sobre la quantitat d’empreses que tenim al nostre entorn i de la influència que aquestes tenen en el nostre dia a dia. Ha volgut destacar també la importància que tenen també les petites empreses al costat de les grans empreses que tots coneixem.

Entre tots, han definit què són els RRHH, com és el procés de buscar feina i com la consultora ajuda empreses i treballadors. En l’actualitat Marlex és referent en el sector amb 55 oficines a tot Catalunya.

Ha volgut destacar algunes de les coses més importants que ha de tenir en compte un empresari com la importància de conèixer l’entorn i estar informat, compaginar el dia a dia però treballant pel futur (vital per la permanència d’una empresa) o buscar el benestar dels treballadors i les treballadores. Per aquest empresari és molt rellevant el paper que tindran els joves, que poden oferir propostes noves o alternatives diferents.

Per la seva banda, els alumnes han participat molt activament en anomenar les diferents habilitats que ha de tenir un empresari o empresària. A l’última part de la xerrada, també han formulat moltes preguntes al voltant del dia a dia del directiu, de la motivacions personals, dels aspectes més negatius de la feina, entre d’altres.

El ponent ha finalitzat la seva intervenció fent menció de la transcendència de la cultura de treball dins d’una empresa.