Avui un grup d’alumnes de l’Institut Pompeu Fabra de Badalona de cicles formatius de grau mitjà i superior, han conversat virtualment amb l’Helena Guardans i Cambó, presidenta de Webhelp Group, empresa líder a Europa en suport tècnic i en serveis d’atenció i gestió al client, amb seu a Barcelona que es distingeix per la seva filosofia “people-first”.

L’Helena els explica els seus inicis a Nova York, on va sorgir tot. Va idear la manera de ser més eficient millorant l’experiència del client del que coneixem com els “call centers”, i actualment segueix pensant en com seguir millorar-t’ho. El 1994 va crear Singular, començant amb 3 treballadors. Actualment, compte amb un equip de 5000 persones que atenen en 26 idiomes.

Es mostra orgullosa de com l’empresa s’ha sabut adaptar a la pandèmia, destacant la importància de la flexibilitat, i també com ha tingut cura del benestar dels/les treballadors/es i dels seus fills/es, emfatitzant que la cura de tots/es és el que fa millorar a l’empresa.

Els alumnes comencen a fer preguntes, entre elles què es requereix per ser bon empresari, que els respon amb la importància de l’equip i tenir-ne cura, la claredat en els objectius i la bona comunicació. Hem d’aprendre a escoltar més, els diu. Destaca que alhora de contractar valoren molt l’actitud de la persona, la resta es pot aprendre, però l’entusiasme, la predisposició, la preocupació pel projecte són molt importants des d’un inici. Els posa d’exemple la següent història, molt clarificadora de l’actitud: dos homes estan construint una església, què esteu fent els pregunta un tercer? Un d’ells respon, trencant-me l’esquena, l’altre diu, construint el temple més gran del món.

Sorgeixen altres preguntes, és important la passió? Respon que és una actitud. La inspiració s’agafa treballant. Per acabar, tot responent altres preguntes, perquè el debat es va enriquint, els diu que als inicis d’un empresa un ha d’estar disposat a fer quasi tot, quan va començar eren 3. Els remarca que saber delegar i confiar en els altres és molt important, si no es sap fer, es desmotiva a l’equip. Per finalitzar, tot i que s’anima el debat, els comenta que un empresari és la mateixa persona a l’empresa que a casa seva i que no es tracta de posar-se el barret de manar quan entres a l’empresa. Ella personalment ha après molt de dirigir una empresa gràcies als seus fills i l’experiència familiar, tal i com explica en el seu llibre.