En Guifré Homedes ha visitat avui l’alumnat de 1er de Batxillerat de l’Institut Vila-seca i ha transmès a aquest grup de joves valors tan importants com són la capacitat de reinventar-se, tenir iniciativa i la honestedat entre d’altres.

Per a aquest empresari del sector immobiliari, al capdavant de l’empresa familiar és important observar com les empreses que han sabut tirar endavant i assolir grans èxits són les que han estat hàbils en trencar paradigmes preestablerts, tot aportant nous valors dins els respectius sectors. En aquest mateix sentit, explica com les dones que l’han precedit en el negoci familiar també van apostar en el seu moment per portar el negoci de la immobiliària a peu de carrer, i exposar el seu producte-servei en un aparador. Una decisió que segons Homedes els va comportar haver de nedar contracorrent i assumir alguns riscos com el de ser multades pel col·legi d’agents immobiliaris, que reprovava aquest fet. Aquesta decisió però, a la llarga els va beneficiar clarament. De la mateixa manera també explica com altres decisions preses al llarg de la seva carrera professional no van ser tan encertades. Així i tot, el ponent pensa que dels errors també se’n treuen molts aprenentatges que ajudaran a progressar en el futur.

La sessió ha estat molt interactiva i el ponent ha propiciat en tot moment la reflexió en veu alta i la participació de l’alumnat. Així doncs, a la pregunta sobre què creuen que li aporta personalment el fet de ser empresari o allò que l’obsessiona en el seu dia a dia, l’alumnat exposa algunes qüestions com ara els beneficis econòmics, el reconeixement, la reputació… aspectes que per a Homedes són entre molts d’altres, conseqüència directa de fer bé la feina.

Pel que fa a les habilitats de l’empresari els i les joves han aportat alguns conceptes com ara la constància, l’esforç, i la dedicació, condicions que segons el ponent són les que donaran qualitat al producte o servei perquè aquest sigui excel·lent i superi fins i tot les expectatives dels seus clients. L’alumnat s’ha interessat per qüestions com són l’estrès de l’emprenedor i les claus per superar els moments de dificultat, qüestions que Homedes ha respòs afirmant que sempre cal trobar l’equilibri entre la responsabilitat i el deure per una banda i la cura personal per l’altra, ja sigui formant-se o realitzant activitats que resultin plaents per a un mateix.