Avui l’alumnat de Cicles Formatius de Grau Mitjà de l’Institut Jesuïtes Bellvitge – CE Joan XXIII de L’Hospitalet de Llobregat s’han trobat a través de videoconferència amb en Maarten de Jongh en el marc del programa Escola i Empresa. En Maarten és Soci-director de Norgestion a Barcelona i Membre de la Junta Directiva de ACG Barcelona. Ell és d’origen holandès, però cap els 80 es va traslladar definitivament a Barcelona, on va cursar un Màster en Business Administration per ESADE.

El ponent ha començat la sessió explicant a què es dedica la seva empresa, Norgestion, destacant les tres “potes” més importants del negoci: el finançament de projectes, tot posant un exemple molt curiós sobre com gestionar els residus d’una granja de vaques per transformar-los en energia, l’assessorament sobretot a petites i mitjanes empreses per créixer i finalment assegurar la continuïtat d’empreses, en casos per exemple en el que els propietaris es volien jubilar.

L’alumnat en aquest punt s’ha mostrat interessat en saber què és el que acostuma a fer en un dia normal a la seva feina per poder copsar millor el rol del seu negoci. En Maarten els ha animat a que pensin en algunes tasques que creguin que siguin les més importants per ell, i entre algunes respostes va sortir la de reunir-se. Aquí el ponent destaca que les reunions són una part molt important de la seva feina, però encara ho és més la de saber escoltar, una habilitat de les més rellevants per ell per tal d’entendre el que els seus clients volen, i una habilitat també fonamental per la vida general.

Les joves han preguntat també per les aptituds que els treballadors de la seva empresa haurien de tenir per poder desenvolupar la seva feina. De Jongh destaca el nivell d’idiomes com a factor principal. Torna insistir també en el saber escolat i tenir capacitat d’interpretació, però també en ser curiosos i tenir inquietuds pel món que els envolta i preguntar-se el perquè de les coses.

Pel que fa a la situació actual de pandèmia, l’alumnat pregunta com això l’ha afectat a la seva empresa, amb el que el ponent respon que sobretot s’han hagut d’adaptar per poder mantenir el contacte i la relació amb les clients internacionals.

Per acabar la sessió, en Maarten diu als assistents que l’important al final és que es dediquin a alguna cosa que els agradi realment, perquè així és com aportaran valor al que fan i com marcaran la diferència.