L’alumnat de Cicles Formatius de Grau Superior d’Administració i finances del centre educatiu Jesuïtes Bellvitge – CE Joan XXIII de L’Hospitalet de Llobregat, es va trobar amb en Joaquim de Toca en una sessió virtual del programa Escola i Empresa. En Joaquim, nascut a Girona i amb una trajectòria acadèmica i professional relacionada amb el món de les finances, l’any 2006 va fundar la franquícia de Muji a Espanya i Portugal.

El ponent va començar la xerrada explicant com va començar la seva història amb la cadena de botigues japonesa. Va explicar com l’empresa es va crear inspirant-se en costums i la manera de viure al Japó, fins a desenvolupar una filosofia de marca centrada en el producte en si.

L’alumnat va participar quan en Joaquim tot seguit els va preguntar què és el que creien que ell feia en un dia normal a la feina. Després el ponent també els va explicar com a l’empresa s’han adaptat amb la situació de la pandèmia, com ara amb la digitalització de moltes botigues, sumant-se en plataformes de venda, etc…

En la part de les habilitats l’alumat en va destacar algunes de força rellevants com: el compromís, la creativitat, la constància, l’assertivitat, la paciència, el treball en equip, l’entusiasme… I en Joaquim va afirmar, que tot i que totes aquestes habilitats són molt transcendents per una persona empresària, l’important és consolidar un equip que es complementi i avanci cap un mateix objectiu.

Per acabar, com a missatge final en Joaquim va expressar la importància de treballar les habilitats no només en el món de l’empresa sinó en el dia a dia, per reforçar-les i per millorar com a persona, ja que com ell, que quan era jove mai s’ho hagués pensat, qualsevol persona pot ser empresària en un món ple d’empreses diverses.