Avui l’escola La Salle de Manresa ha rebut la visita d’en Javier Garrido, fundador de l’empresa Robin Hat, que es dedica a la fabricació i venda de gorros sanitaris i mascaretes reutilitzables.

La trajectòria professional ha estat el tema amb el què el ponent ha començat. Ha explicat a l’alumnat com van ser els seus inicis en el món laboral i com la seva experiència en departaments comercials de la indústria farmacèutica, el va animar a fundar l’any 2014 la companyia. Robin Hat neix com una oportunitat de negoci que humanitza una eina de protecció als quiròfans gràcies als diferents estampats. Personalitza i serveix també per identificar als metges i les metgesses, perquè “ser seriós no vol dir ser avorrit”. Com a conseqüència de la pandèmia i adaptant-se a la situació, l’any 2020 van començar amb la producció de les mascaretes, aturant fins i tot la fabricació dels gorros sanitaris.

En aquest sentit, el missatge que també ha volgut transmetre és  que, independentment del sector, qualsevol trajectòria professional aporta molt aprenentatge i nombroses habilitats.

El ponent ha continuat la seva exposició parlant sobre aquells condicionants intangibles que aporten valor a una marca, com per exemple la RSC (responsabilitat social corporativa). En el cas de Robin Hat un valor d’empresa que els ha motivat a col·laborar fins amb 58 ONGs.

En l’apartat de les habilitats que ha de tenir un empresari i o empresària, els nois i noies han debatut sobre quines eren i com eren aquestes d’importants. Arrel d’això s’ha generat una reflexió sobre la diferència entre ser empresari i ser emprenedor i com una persona comença essent emprenedora i passa a convertir-se en empresària.

Per acabar, en Javier ha volgut oferir alguns consells a la classe com la importància d’estar format, tenir una actitud activa per aprofitar les oportunitats  i perdre la por per assumir riscos.